Dostępność usług bankowych
Przydatne informacje.
Dostępność informacyjno-komunikacyjna
Dbamy, aby nasze usługi były łatwe i dostępne dla wszystkich klientów, niezależnie od ich potrzeb. Tworząc warunki sprzyjające dostępności, staramy się zapewnić jak największą wygodę oraz bezpieczeństwo także dla osób ze szczególnymi potrzebami.
Jak dbamy o dostępność naszych usług?
- nasi pracownicy zostali przeszkoleni, aby mogli właściwie wspierać klientów ze szczególnymi potrzebami
- w rozmowach staramy się używać języka dostosowanego do możliwości komunikacyjnych odbiorcy
- stosujemy prosty język w umowach i regulaminach dla konsumentów
- konsekwentnie upraszczamy język- aby informacje, materiały i komunikaty, które od nas dostajesz były proste i przejrzyste
- dbamy aby nasza strona internetowa, bankowość elektroniczna i aplikacja mobilna były zgodne z zasadami dostępności
- zapewniamy w naszych placówkach urządzenia, które ułatwią korzystanie z usług bankowych osobom z niepełnosprawnościami
- w wykazie placówek / bankomatów łatwo sprawdzisz, czy konkretna placówka / bankomat jest dostosowany do Twoich potrzeb.
W jaki sposób możemy sprawić, by wizyta w naszej placówce była dla Ciebie bardziej dostępna?
Umów się na spotkanie z naszym pracownikiem w dogodnym dla Ciebie terminie – zgłoś to telefonicznie +48 34 313 78 00.
Możesz także skorzystać ze wsparcia bliskiej osoby i udzielić jej pełnomocnictwa, określając poziom dostępu do Twojego konta.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
W przypadku problemów z dostępnością cyfrową, prosimy o kontakt:
- osobiście w dowolnej placówce
- pisemnie na adres: Międzypowiatowy Bank Spółdzielczy w Myszkowie, 42-300 Myszków ul. Kościuszki 111
- telefonicznie: +48 34 313 78 00
- elektronicznie:
- adres do e-Doręczeń: AE:PL-81358-63593-TFHCU-24
- adres e-mail:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. .
W ten sposób można również składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej i składać żądania zapewnienia dostępności.
Masz prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Możesz także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, np. przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu.
Żądanie powinno zawierać:
1. dane osoby zgłaszającej żądanie
2. wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi
3. sposób kontaktu.
Jeżeli zgłaszasz żądanie potrzeby otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinieneś także określić dogodny dla Ciebie sposób przedstawienia tej informacji.
Zrealizujemy Twoje żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia do nas z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu przez nas nie jest możliwe, niezwłocznie poinformujemy Cię o tym oraz poinformujemy o terminie realizacja żądania, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia do nas z żądaniem.
Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe Bank zaproponuje alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku gdy Międzypowiatowy Bank Spółdzielczy w Myszkowie odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej/ aplikacji mobilnej.
Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność cyfrowa
Deklaracja dostępności cyfrowej dla strony internetowej Międypowiatowego Banku Spółdzielczego w Myszkowie
Międzypowiatowy Bank Spółdzielczy w Myszkowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej www.bsmyszkow.pl
W trosce o zapewnienie pełnej dostępności wdrożyliśmy następujące funkcje:
- Struktura nagłówków (HTML h1–h6)
Zapewniona jest logiczna i hierarchiczna struktura nagłówków, umożliwiająca użytkownikom (w tym czytnikom ekranu) szybkie zrozumienie i nawigację po stronie. Tytuły poszczególnych stron serwisu WWW posiadają prawidłową strukturę w postaci odpowiednio przygotowanych nagłówków typu h1, h2, h3 itd, w odpowiedniej kolejności.
- Nawigacja i dostępność z klawiatury
Wszystkie interaktywne elementy (menu, przyciski, formularze) są dostępne z poziomu klawiatury np.:.
- TAB (idź do przodu)
- Shift +TAB (idź do tyłu)
- Enter (wybierz)
- Esc (wyjdź zamknij)
- Spójność układu
Układ i działanie menu oraz nawigacji są spójne na wszystkich podstronach.
- Kontrast kolorów interfejsu
Zapewniamy odpowiedni kontrast między tekstem a tłem zgodnie z WCAG poprzez możliwość wybrania następujących opcji wyświetlania obrazu:
- Odwrócone kolory
- Monochromatyczny
- Ciemny kontrast
- Jasny kontrast
- Niskie nasycenie
- Wysokie nasycenie
- Znaczniki linii
- Zaznacz nagłówki
- Tryb czytania
- Opcje powiększania czcionki i skalowanie obrazu
Strona umożliwia płynne powiększanie elementów poprzez:
- skalowanie treści
- rozmiar czcionki
- wysokości linii
- odstępy pomiędzy literami
- Responsywność i skalowalność
Strona poprawnie wyświetla się na różnych urządzeniach, a tekst można skalować bez utraty funkcjonalności.
- Znaczniki ARIA
Stosujemy atrybuty ARIA wspomagające nawigację i interpretację treści przez technologie asystujące.
- Fokus i widoczność aktywnego elementu
Podczas nawigacji z klawiatury wyraźnie widać, który element jest aktualnie aktywny.
- Brak elementów dźwiękowych i migających.
Strona nie zawiera elementów powodujących gwałtowne zmiany jasności ani migotania na czerwono
- Brak pułapek klawiaturowych
Strona nie zawiera automatycznie uruchamianych dźwięków ani animacji których nie można zatrzymać.
- Struktura HTML i semantyka
Wykorzystujemy poprawne znaczniki HTML (np. listy, nagłówki, przyciski), które ułatwiają interpretację strony przez technologie asystujące.
- Pozostałe funkcje
- Serwis WWW zawiera zarówno mapę serwisu, jak i wyszukiwarkę
- Użytkownik serwisu nie jest zmuszony do rozpoznania kolorów oraz kształtów podczas korzystania z niego.
- W przypadku kliknięcia elementu który otwiera nowe okno użytkownik otrzymuje
odpowiednie powiadomienie.
Badanie dostępności strony www.bsmyszkow.pl. wykonane z pomocą narzędzia
WAVE web accessibility evaluation tool wykazało 0 błędów krytycznych oraz 0 błędów kontrastu stan na dzień 25.06.2025
Poniżej link do narzędzia którym można przeprowadzić badanie strony na bieżąco.
https://wave.webaim.org/report#/www.bsmyszkow.pl
Data publikacji strony internetowej: 20.12.2019 r.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 17.06.2025 r.
Dostępność architektoniczna (placówki)
Jak zweryfikujesz, czy nasza placówka jest dostępna?
W wykazie placówek– uzyskasz informację, czy wybrana placówka jest dostosowana do Twoich potrzeb. Upewnisz się, czy:
- placówka jest dostępna dla osób z niepełnosprawnością ruchową
- znajdziesz pomoc dla osób z niepełnosprawnością słuchu
- mamy udogodnienia dla osób z niepełnosprawnością wzroku.
Do każdej z naszych placówek możesz wejść z psem asystentem/ przewodnikiem.
Dostępność architektoniczna (bankomaty)
Jak zweryfikujesz, czy nasz bankomat jest dostępny?
W wykazie bankomatów – uzyskasz informację, czy wybrany bankomat jest dostosowany do Twoich potrzeb. Upewnisz się, czy:
- bankomat jest dostępny dla osób z niepełnosprawnością ruchową
- znajdziesz pomoc dla osób z niepełnosprawnością słuchu
- mamy udogodnienia dla osób z niepełnosprawnością wzroku.