Rachunek walutowy

  • Rachunek walutowy – pozwala zarządzać finansami firmy również w walutach obcych, takich jak euro i dolar amerykański. Rachunek umożliwia gromadzenie środków, a także przeprowadzanie rozliczeń w walucie. Zapewnia wygodę oraz bezpieczeństwo operacji na rachunku. Z rachunku walutowego korzystasz wtedy, kiedy go potrzebujesz i gdzie potrzebujesz dzięki Systemowi eBankNet / Systemowy eCorpoNet oraz karcie walutowej do rachunku.

    Do rachunku walutowego w EUR można otrzymać kartę debetową VISA Euro. Walutą rozliczeniową karty jest waluta rachunku. Dzięki temu jeśli jesteś w krajach strefy euro i zapłacisz tam kartą w euro - saldo rachunku walutowego w euro zostanie obciążone dokładnie taką samą kwotą. W ten sposób minimalizujesz koszty przy płatnościach za granicą unikając kosztownych przewalutowań i uniezależniasz się od wahań kursu walutowego. Kartą możesz płacić w tysiącach miejsc za granicą.

    Najważniejsze korzyści:

    • szybka i prosta obsługa,
    • bezpieczne gromadzenie i przechowywanie środków pieniężnych,
    • łatwość i wygoda z dokonywania rozliczeń zagranicznych,
    • dostęp do bankowości internetowej,
    • możliwość prowadzenia rachunku w USD, EUR.

    Wypłaty gotówkowe powyżej 2.000,00 EUR lub równowartość tej kwoty w innej walucie należy zgłosić na co najmniej 2 dni robocze przed planowanym terminem operacji.

    Jeżeli przelew będzie przychodził z zagranicy nadawca zlecenia poza danymi odbiorcy przekazu powinien podać:

    • SWIFT (BIC) : POLUPLPR
    • nr rachunku w formie IBAN, tj. rachunek NRB poprzedzony literami PL, np.:
      PL XX 8279 XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX
  • Jak otworzyć konto:

    • odwiedź placówkę Banku, a pracownicy Banku udzielą szczegółowych informacji i służą pomocą przy wyborze konta i wypełnianiu dokumentacji
    • zadzwoń na numer telefonu 34/ 313 – 78 – 00 lub na numer najbliższej placówki Banku (opłata według cennika operatora) i umów się z pracownikiem Banku. Kontakt telefoniczny możliwy w godzinach pracy Banku tj. od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 – 16:00
    • napisz do nas maila o treści „KONTO” na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., odpiszemy
    • wyślij SMS o treści „KONTO” na numer 504 955 954 (koszt sms-a zgodny z cennikiem operatora) – oddzwonimy
    • złóż wniosek o konto on-line

  • Techniczne wsparcie dla Klientów bankowości internetowej 34/ 313-78-12

    Blokowanie dostępu do bankowości internetowej:

    • w godzinach pracy Banku:
    • telefonicznie 34/ 313-78-12
    • osobiście w Banku
      • po godzinach pracy Banku i w dni wolne od pracy Banku, telefonicznie 34/ 313-78-02
      • samodzielnie w dowolnym momencie, podając trzykrotnie błędne hasło dostępu/hasło podczas próby logowania.

     

    Zastrzeganie, blokowanie kart – w przypadku utraty, kradzieży, przewłaszczenia, skopiowania karty albo nieuprawnionego użycia karty lub nieuprawnionego dostępu do karty Użytkownik karty zobowiązany jest ten fakt niezwłocznie zgłosić w jeden z podanych niżej sposobów:

    1) telefonicznie pod numerem +48 (86) 215-50-50 / (86) 215-50-00;

    2) telefonicznie za pośrednictwem ogólnopolskiego systemu zastrzegania kart pod numerem +48 828 828 828;

    3) osobiście w Banku;

    4) za pośrednictwem portalu kartowego „kartoSFERA” na stronie www.kartosfera.pl

     

    Czasowe blokowanie karty możesz wykorzystać gdy chcesz zostawić kartę w hotelu, albo karta gdzieś się zawieruszyła? Możesz ją czasowo zablokować przez telefon pod numerem +48 (86) 215 50 50 lub za pośrednictwem portalu kartowego „kartoSFERA” na stronie www.kartosfera.pl. Na odblokowanie karty masz 30 dni. Po tym czasie karta zostanie automatycznie zastrzeżona.