Międzypowiatowy Bank Spółdzielczy w Myszkowie daje możliwość inwestowania i pomnażania wolnych środków finansowych w fundusze inwestycyjne Generali Investments TFI S.A. W zależności od własnego akceptowalnego poziomu ryzyka można wybrać odpowiednią dla siebie strategię inwestycyjną (rynek pieniężny, obligacje, akcje).
Co wyróżnia Generali Investments TFI S.A.:
Korzyści:
Pełna oferta Generali Investments TFI S.A. dostępna pod adresem: https://generali-investments.pl/contents/pl/klient-indywidualny/nasza-oferta
Inwestycja w fundusze inwestycyjne nie jest objęta systemem gwarantowania Bankowego Funduszu Gwarancyjnego, zgodnie z ustawą o Bankowym Funduszu Gwarancyjnym, systemie gwarantowania depozytów oraz przymusowej restrukturyzacji.
Wszelkie informacje zawarte powyżej mają wyłącznie charakter informacyjny i nie stanowią ani oferty, ani rekomendacji, ani też kierowanego do kogokolwiek (lub jakiejkolwiek grupy osób) zaproszenia do zawarcia transakcji na instrumentach finansowych w niej przedstawionych. W szczególności informacje zawarte powyżej nie stanowią oferty w rozumieniu ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny i nie są usługą doradztwa inwestycyjnego, finansowego, podatkowego, prawnego ani jakiegokolwiek innego. Transakcje finansowe wiążą się z ryzykiem. Każdy, kto nabywa instrument finansowy, przyjmuje i ponosi odpowiedzialność z tytułu zobowiązań podatkowych wynikających z obowiązujących przepisów. Mając na względzie powyższe ryzyka i okoliczności, klienci Banku powinni dysponować niezbędną wiedzą i doświadczeniem, aby ocenić charakter każdej rozważanej transakcji finansowej oraz związane z nią ryzyka. W razie jakichkolwiek wątpliwości klienci powinni skorzystać z usług doradcy podatkowego, prawnego lub inwestycyjnego. Bank przekaże wszelkie dodatkowe informacje, o które wystąpi klient, aby umożliwić mu ocenę ryzyk oraz charakter transakcji.
Podstawowe informacje o Dyrektywie MiFID
Nazwa MiFID pochodzi od skrótu Markets in Financial Instruments Directive (Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/65/UE z dnia 15 maja 2014 r. w sprawie rynków instrumentów finansowych oraz zmieniająca Dyrektywę 2002/92/WE i Dyrektywę 2011/61/UE). Dyrektywa ta ma na celu zapewnienie Klientom najwyższego poziomu ochrony ich inwestycji w różne instrumenty finansowe oraz stworzenie jednolitych zasad funkcjonowania rynków finansowych w całej Wspólnocie Europejskiej.
Wypełniając wymogi Dyrektywy MiFID, Międzypowiatowy Bank Spółdzielczy w Myszkowie przekazuje swoim Klientom informacje adekwatne do ich wiedzy i doświadczenia inwestycyjnego. Międzypowiatowy Bank Spółdzielczy w Myszkowie dokłada również wszelkich starań, aby działać w najlepiej pojętym interesie Klienta. Wiąże się z tym również przekazywanie informacji o charakterze i ryzykach związanych z poszczególnymi instrumentami finansowymi, sposobach komunikacji, zasadach klasyfikacji Klientów oraz ocenie adekwatności instrumentów finansowych w odniesieniu do posiadanych przez Klienta wiedzy i doświadczenia.
Zgodnie z wymogami MiFID, każdy podmiot oferujący usługi inwestycyjne, zobowiązany jest:
Zasady, które wdraża dyrektywa MiFID, dotyczą instrumentów finansowych oraz usług inwestycyjnych m.in.:
Klasyfikacja Klientów
Klient Międzypowiatowego Banku Spółdzielczego w Myszkowie, który dokonuje lub zamierza dokonywać transakcji na instrumentach finansowych lub skorzystać z usług inwestycyjnych, otrzymuje jedną z kategorii zgodnie z MiFID:
Ocena adekwatności instrumentów finansowych i usług inwestycyjnych
Przed zawarciem z Klientem umowy o świadczenie usług inwestycyjnych Międzypowiatowy Bank Spółdzielczy w Myszkowie przeprowadza ocenę adekwatności instrumentów finansowych, będących przedmiotem świadczonej na rzecz Klienta usługi inwestycyjnej, w odniesieniu do posiadanej przez Klienta wiedzy i doświadczenia.
Ocena taka ma na celu określenie zakresu instrumentów finansowych, które będą realizować cel inwestycyjny Klienta, a jednocześnie nie będą wykraczały poza wiedzę Klienta.
W przypadku, gdy Klient dopuszcza możliwość zawierania transakcji pomimo stwierdzenia w wyniku oceny adekwatności braku adekwatności danego instrumentu finansowego, naraża się na ryzyko poniesienia znacznych strat m.in. w przypadku niekorzystnych zmian ceny instrumentu bazowego.
Zasady zarządzania konfliktami interesów w ramach świadczenia usług inwestycyjnych
Realizując wymogi MiFID, Międzypowiatowy Bank Spółdzielczy w Myszkowie wprowadził regulacje wewnętrzne, zapewniające skuteczne zarządzanie potencjalnymi konfliktami interesów.
Przez konflikt interesów rozumie się znane Międzypowiatowemu Bankowi Spółdzielczemu w Myszkowie okoliczności mogące doprowadzić do powstania sprzeczności między interesem Klienta Banku a interesem Banku, osoby bezpośrednio lub pośrednio powiązanej z Bankiem stosunkiem kontroli lub osoby zaangażowanej lub interesem innego Klienta Banku i obowiązkiem działania przez Bank w sposób rzetelny, z uwzględnieniem najlepiej pojętego interesu Klienta.
W celu uzyskania szczegółowych informacji na temat zarządzania konfliktami interesów, należy zwrócić się do pracowników najbliższej placówki Międzypowiatowego Banku Spółdzielczego w Myszkowie.
Najważniejsze informacje o realizacji wymogów MiFID przez Międzypowiatowy Bank Spółdzielczy w Myszkowie znajdą Państwo w poniższych dokumentach:
Broszura informacyjna dot. MiFID dla Klientów Banku.pdf
Polityka działania w najlepiej pojetym interesie Klientów Banku.pdf
Prospekty funduszy GENERALI INVESTMENTS TFI S.A.
Wszelkie informacje zawarte powyżej mają wyłącznie charakter informacyjny i nie stanowią ani oferty, ani rekomendacji, ani też kierowanego do kogokolwiek (lub jakiejkolwiek grupy osób) zaproszenia do zawarcia transakcji na instrumentach finansowych w niej przedstawionych. W szczególności informacje zawarte powyżej nie stanowią oferty w rozumieniu ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny i nie są usługą doradztwa inwestycyjnego, finansowego, podatkowego, prawnego ani jakiegokolwiek innego. Transakcje finansowe wiążą się z ryzykiem. Każdy, kto nabywa instrument finansowy, przyjmuje i ponosi odpowiedzialność z tytułu zobowiązań podatkowych wynikających z obowiązujących przepisów. Mając na względzie powyższe ryzyka i okoliczności, klienci Banku powinni dysponować niezbędną wiedzą i doświadczeniem, aby ocenić charakter każdej rozważanej transakcji finansowej oraz związane z nią ryzyka. W razie jakichkolwiek wątpliwości klienci powinni skorzystać z usług doradcy podatkowego, prawnego lub inwestycyjnego. Bank przekaże wszelkie dodatkowe informacje, o które wystąpi klient, aby umożliwić mu ocenę ryzyk oraz charakter transakcji.